DERFOR ER PILATES EN FANTASTISK TRÆNINGSFORM

Pilates er en træningsform, som er målrettet til at arbejde med din krops balance og udholdenhed. Mange vil mene, at det minder om yoga, men pilates er noget for sig selv.

Ønsker du at smidiggøre og styrke dine muskler – og især din ‘core’? Så er pilates noget for dig. Pilates kan give en flot rank kropsholdning. De funktionelle øvelser går nemlig direkte ind og arbejder målrettet med at forbedre din balance gør dine muskler mere smidige og lange. Udover at du får trænet balancen og musklerne, så har pilates også en sund virkning på din hverdag, da du kan blive mere stressfri ved hjælp af denne træningsform. Der trænes i et roligt tempo, så alle kan følge med, men for også at skabe den indre ro, som giver dig overskuddet til din hverdag.

Pilates Copenhagen

Pilates Copenhagen

Læs med her, når vi lister fire gode grunde op til, hvorfor pilates er så godt:

  1.     Pilates er for alle

Pilates er ikke kun til dig, som bare ønsker en smugle træning hver dag. pilates er også til dig, som dyrker motion på højt niveau, da det kan være en god træningsform til dét, der kræver at din puls er høj. Din smidighed og balance kan give dig bedre resultater i andre sportsgrene, eller hvis du bare har nogle personlige mål om at være lidt sundere med træningen.

  1.     Din balance bliver bedre og dine muskler styrkes

Som nævnt tidligere i vores indlæg, så arbejdes der målrettet med balancen og smidigheden. Dine muskler kommer i fokus, og den fokus som pilates giver, resulterer i smidige og stærke muskler. Andre træningsformer giver korte, stærke og fyldige muskler, men pilates går ind og arbejder med både de små såvel som de store muskler. Og eftersom at træningen foregår i et roligt tempo, giver den også balance mellem krop og sind.

  1.  Pilates styrker det svageste led

Med pilates som træningsform, kommer du hele vejen rundt om din krop. Muskler du ikke kendte til før, vil blive berørt! Din ryg, mave, lænd og buge bliver forstærket med de funktionelle øvelser inden for pilates. Samtidig giver pilates også god modstand mod uhensigtsmæssige arbejdsstillinger, som kroppen i mange tilfælde bliver udsat for.

  1.     Beskytter mod overbelastning i andre sportsgrene

Pilates anbefales også som en rigtig god genoptræningsmetode, for dig der har haft sportsskader. Eftersom at der er fokus på at styrke musklerne med smidighed, sørger du også for, at dine muskler ikke bliver overbelastet i andre sportsgrene. Pilates er en rigtig god træningskombination til andre træningsformer, som kræver at pulsen er helt oppe. Pilates sørger for, at din blodcirkulation stimuleres i hele kroppen.

Vi håber, du har fået lysten til at afprøve pilates.

I Soul Fitness tilbyder vi Pilates hver tirsdag kl. 19-20 og hver fredag kl. 9-10 med Ida Bentholm. Tilmeld dig her og prøv det gratis.

Fun fact of the day:

Pilates stammer fra den tyske Joseph Hubertus Pilates, som var manden der dannede denne træningsform.

Book gratis træning
By | 2018-07-02T13:22:03+00:00 juni 28th, 2018|BLOG|Kommentarer lukket til DERFOR ER PILATES EN FANTASTISK TRÆNINGSFORM